15 Kasım 2010 Pazartesi

BEZDEN OYUNCAK KURBAĞA YAPIMI


Bezden kurbağa yapmak için öncelikle yeşil renkli bir kumaşa, güvenli oyuncak gözlerine, kalıplar için kağıda, ğine-ipliğe ve boncuk elyafa ihtiyacım var. Boncuk elyaf yıkansa bile şeklini koruduğu için, oyuncak eğer iyi doldurulmuşsa asla şeklini kaybetmiyor.
Öncelikle kalıpları hazırladım ve kestim. Arka ve ön yüz birbirinden farklı. Yüze öne doğru bir bombe verebilmek için bu şekilde yaptım. El ve ayak kalıplarından ise her biri için iki tane kestim.

Yukarıdaki resimde ise yüzün üst kısmının kalıbı görülüyor.



Parçaları kestikten sonra, önce elleri ve ayakları hazırladım. Eller ayaklar ve gövdenin dikimi bitince, el ve ayakları ter çevirerek içlerini boncuk elyafla doldurdum. El ve ayaklar gövde tersine çevrilmeden monte ediliyor.


Kurbağayı elyafla güzelce doldurup diktim. Ardından bir de kıyafet hazırladım. Bunun için dikdörtgen bir parça kullandım. Üst kısmını kıvırıp diktim. Alttaki resimde görüldiğü gibi kenarlardan ortaya doğru katladım. Tam orta noktada, pantolon için paçayı kestim.


İki adet dikdörtgen parça keserek askıları hazırladım.

Pantolonu kurbağa giydirip, askıları önden alttaki resimde görüldüğü gibi monte ettim.

Askıları arkaya monte ederken çapraz olarak diktim.




VEEEE İŞTE OYUNCAK KURBAĞA HAZIR...:)












1 yorum:

  1. çoooooooooooooooooooooooooooooooooooook güzel olmuşşşşşşşşş ::))))

    YanıtlaSil