26 Ağustos 2011 Cuma

Balkon Bahçeme Hoşgeldiniz

Çiçeklerle haşır neşir olma tarihim çok eskilere dayanmasa da, bakmayı zamanla öğrendim. Özellikle kaktüsleri çok seviyorum. Fazla bir bakım istemedikleri düşünülse de sağlıklı büyümeleri için bakım gerekiyor. En azından doğru zamanda doğru sulama yapmayı bilmek lazım. Bunun yanında yaz çiçekleri olan sardunyalardan sakız sardunyaları çok seviyorum. Ama en çok sevdiğim bana çocukluğumu ve çocukluğumun geçtiği köyü hatırlatan küpe çiçekleri veya küpeliler...

Yukarıdaki saksıdaki sarmaşık, bildiğiniz sarmaşık. Diğer bir adı ise Alaca hedera....

İşte mutfak balkonum. Yukarıdaki resimde bazı kaktüslerim ile küpelimi görüyorsunuz...
Şu pembe saksıda küçük olan yaklaşık iki senedir böyle: hiç büyümedi. Kısacası olmuyor da ölmüyor da denilecek cinsten...

Bu da Kalonche....pek çok rengi var. bende iki rengi var pembe ve nar çiçeği...
Bu da küpeli ama katlı cinsinden....

Aşsğıdakileri de Bauhaus'dan yeni aldım. Yaşarlarsa güzel bir kokteyl olacak...
Bunlar da  sardunyalarım...



Kaktüslerim....

Bunu da yeni aldım...




Begonya bozulmuştu. tamamen budadım. Yeniden yaprak verdi.


Bu da üzüm salkımı gibi olan dikensiz bir kaktüs cinsi.
Aşağıdaki serayı Bauhaus'dan aldım. çok kullanışlı. Çiçekleri fazla rüzgar ve güneş yanığından koruyor. Sonbahar da havalar iyice soğuyana kadar fermuarını çekip çiçekleri balkonda tutabilceğim...

Bir de hanımelim var balkonda yeni aldım. Henüz çok çelimsiz ama yaşarsa pembe çiçekler açacak...Seraya genelde güneş yanığı olan kaktüslerimi koydum. gerçekten de çok faydasını gördüm. Geçen yıl balkonum çok güneş aldığı için bir kısmı çok kötü yanmıştı ve ne yazık ki güneş yanığı olunca o bölge iyileşmiyor (en azından 1 yıldır iyileşmedi).....










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder