17 Kasım 2010 Çarşamba

BEZ BEBEK YAPIMI

El yapımı bebekleri ve oyuncakları seviyorum...Bunları kendim yapmayı da seviyorum. Daha önce burada yer almayan pek çok şey yaptım. Kapıya astığım süsler bunlardan bazıları. Yakın zamanda kuşlara odaklanıp pek çok kuş yaptım bezden. Bunların büyük bir kısmını kapı süsü haline getirip sevdiğim insanlara hediye ettim. Kendi kapım için yaptığım süs ise yakın bir arkadaşım tarafından resmen gasp edildi:)...Ben de yenisini yapmak istedim. Ancak n tane kuş yaptıktan sonra, kuşları çok sevmeme rağmen bu sefer bir bebek yapmak istedim. Bu bebeği yapmak için fazla bir malzemeye ihtiyaç yok, fazla büyük olmayan bir kaç renk kumaş, boncuk elyaf işimizi görecektir.
Bez bebek için önce aşağıdaki kalıbı çıkarıp, krem rengi bir kumaştan gövdeyi ve kolları hazırladım.

Gövde ve kol kalıplarını dikip, ters çevirdim.

Gövde ve kolları hiç boşluk kalmayacak şekilde boncuk elyafla doldurdum.

Bebek yaklaşık olarak 25 cm civarında oluyor. Bu bebeğe yüz yapmak için de siyah ve kırmızı renk iplik kullandım.

Resimde de görüldüğü gibi biçtiğim patronları dikerken yan tarafta dikilmeyen bir boşluk bıraktım. Bu boşluk yardımı ile gövdeyi ters çevirip elyafla doldurabildim.

Elyafla doldurma işlemi bittikten sonra, yan tarafı da dikerek kapattım. Bebeğe saç yapabilmek için, başın arka tarafına aşağıdaki resimde görüldüğü gibi iri dikiş attım.

Kalın bir yün iplik alarak saçları yapmaya başladım. Her dikişe bir tane ip geçirerek orta noktasından bağladım.


Yukarıdaki gibi yeterli miktarda saç yapınca, saçları bir düzene sokmam gerekti. Ben iki tana örgü olsun istedim. Saçları kesip buna göre iki yanda bağladım.

Bebeğe elbise yapmaya sıra geldi. Aşağıdaki resimde görülen patronla, iki tane kesip tersten birbirine diktim. Tabii kol ve etek kısımlarını dikmedim.

Aşağıdaki resimde görülen elbisde ortaya çıkmış oldu.


Bebeğin başına bir de şapka yaptım. Bunun için aşağıdaki resimdeki patrondan iki tane keserek tersten birbirine diktim. Ancak dikerken sağ tarafta kesik çizgi ile görülen yeri birleştirmedim. Bu noktadan şapkayı tersine çevirdim. BU dikilmemiş kısmı şapkanın iç kısmına doğru itince, şapka tamamlanmış oldu.


Şapkayı bebeğin başına takıp, dışarıdan görülmeyecek bir şekilde dikerek başına monte ettim. Bebeğe elbisesini giydirdim.

Bebeği bir kapı süs olarak düşündüğümden ellerini dikerek birleştirdim. Ellerine evde bulduğum yapma çiçeklerin saplarını keserek bir demet yaptım.

Ellerinin arasına hazırladığım çiçek demetini yerleştirdim. Kalın bir ipten 3 tane keserek saç örgüsü hazırladım. Bu ipi de elbisenin içinden geçirip, bebeğin ön kısmından, kollarının altından arkaya doğru geçirip ense kısmından çıkardım. İpin iki ucunu belli bir mesafe bırakıp birleştirdim.


Bebek böylelikle kapıya asılmaya hazır hale geldi. İster sokak kapısında, ister oda kapılarında kullanılabilir. Ben henüz nerede kullanacağıma karar vermedim...
















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder