27 Kasım 2010 Cumartesi

KAPI SÜSÜ (ÇELENK) YAPIMI

Dış kapıya asmak için daha önceki günlerde yaptığım oyuncak salyangozu da kullanacağım bir çelenk yapmaya karar verdim. Çelenk üzerine salyangoz haricinde kelebekler de monte ettim. Bunun için önce kelebekler için kalıp çıkardım. Kelebek için iki parçadan oluşan kalıp aşağıdaki resimde görülüyor.


Kanatlar için farklı renklerde 3 kumaş kullandım. Kanatlar biraz daha sabit durabilsin diye iki kat yaptım. Bu amaçla daha kalın ve sert bir kumaşı alt kat için kullandım (yeşil olan kumaş).

 
 İki kat kumaşı üst üste koyup diktim, aşağıdaki resimde görülüyor.
 Gövde için aşağıdaki kalıptan iki tane kestim. Bu amaçla gümüş renkli kadife kumaş kullandım.
 Gövde için kesilen iki katı içten dikip, alt kısmında boncuk elyafla doldurmak için boşluk bıraktım.
 Gövde ve kanatları içten birbirine diktim.
 Gövde ve kanatları birleştirdikten sonra, gövdeyi boncuk elyafla doldurdum.

 Yukarıda gördüğünüz 3 kelebek hazır oldu. Daha sonra çelengin etrafına sarmak için aşağıdaki kumaştan dar uzun bir parça kestim. Ters kısmından uzun kenarları birleştirdim, sonra çevirerek uzun bir kurdele elde ettim.
 Çelenk için sitenin bahçesinde budanmış ağaç dallarından yararlandım. Bulduğum dallar ince söğüt dallarıydı, bir araya getirip çelenk şeklini verdim ve evde kalorifer kenarında bir kaç gün beklettim. Daha sonra hazırladığım kurdeleyi çelengin etrafına aşağıdaki gibi sardım.
 Salyangozu ve kelebekleri çelenk üzerine monte ettim. Kurdeleyi sardıkran sonra, iki ucu birleştirip düğüm attım. Arta kalan kısmı da asmak için uç uca birleştirdim. 
Hem kendi evimize hem de sevdiklerimize yeni yıl yaklaşırken hazırlanıp hediye edilebilecek bir süs oldu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder