26 Kasım 2010 Cuma

ÇOK KOLAY CHEESECAKE

Çok kolay bir cheesecake tarifi vermek istiyorum. Bir arkadaşımdan öğrendiğim bu tarif hem pratikliği hem de lezzeti ile hayat kurtarıyor. İşte malzemeler:
1 Yumurta
1 paket vanilyalı puding
1 paket 850 gramlık Tikveşli Altın Kaymaklı yoğurt
2 paket burçak klasik veya burçak yulaflı bisküvi
250-300 gram meyve (çilek, vişne, dut, yaban mersini, franbuaz vb.)
şeker (arzuya bağlı)
1 çorba kaşığı nişasta
1/2 su bardağı su

Öncelikle bisküvileri rondodan geçirip toz hale getiriyoruz.

 Hazırladığımız bisküvi tozunu tepsiye döküyoruz.
 Kaşıkla düzeltiyoruz.
 Yoğurt, yumurta ve vanilyalı pudingi bir karıştırma kabında çırpma teli ile iyice karıştırıyoruz.
 Karışımı bisküvilerin üstüne döküyoruz.
 180 C'lik önceden ısıtılmış fırında 45 dakika pişiriyoruz.
 Meyveleri (ben vişne kullandım, ekşiliği gidermek için 2 çorba kaşığı da şeker ilave ettim) bir tencereye alıp, bir çorba kaşığı nişasta ve 2/3 bardak su ekleyip jöle kıvamına gelene kadar pişirdim.
 Jöle kıvamına kısa sürede geliyor.
 Piştikten sonra, fırından çıkıp biraz ılınmış olan cheesecake üzerine döküyoruz.
 Dışarıda ılık hale geldikten sonra, buzdolabında 2-3 saat bekletiyoruz.
 Servise hazır....
Afiyet olsun...

4 yorum:

  1. İkidir açıp açıp bakıyorum bu tarife, fırınım uygun olsa hiç durmazdım yapardım da şimdi böyle ağzım sulanacağına yiyor olurdum :))
    Çok lezzetli duruyor :))

    YanıtlaSil
  2. çok süper bir tatlı, fırın eğer çok fazla ısıtıyorsa, 180 C yerine daa düşük bir derecede yapabilirsin (mesela 150 C). Biz ailece bayılıyoruz şahsen...

    YanıtlaSil
  3. En yakin zamanda deneyecegim eminim cok guzeldir:)tesekkurler

    YanıtlaSil
  4. ben denedim çok başarılı çok teşekkür ediyorum...

    YanıtlaSil