2 Aralık 2010 Perşembe

AYVA TATLISI

Sevdiğim bir tatlı olan "ayva tatlısı" bana mevsim gereği yeni yılı çağrıştırır. Yeni yıl sofrasında olmasından mutluluk duyacağım bir tatlıdır. Ancak hep hazır olarak önüme gelen bu tatlıyı bu gün ilk kez denedim. Pazardan aldığım ayvalar tatsız ve çok sert çıkınca atmaya kıyamadım ve tatlı yapmaya karar verdim.
Ayvaları soyup, ortadan ikiye böldüm ve çekirdek kısımlarını oydum. Bir tencereye yerleştirdim.


 Her bir ayvanın ortasına 1,5 çorba kaşığı toz şeker döktüm, ardından ayvalarla aynı düzeye gelinceye kadar su ilave ettim. 8-10 ayva çekirdeğini de suya attım bir de 8-10 tane karanfil ilave ettim. Ayva çekirdeklerinin ayvalara kırmızı renk verdiğini her yerde okuyabilirsiniz. Ama ben verip vermediğini ilk kez denedim :)

 Ayvalar pişerken, iki tane küçük boy elmanın kabuklarını soyup rendeledim.
 Bir tavaya alıp üzerine 2 çorba kaşığı toz şeker ilave ettim.
Şekerin ardından da iki çay kaşığı toz tarçın ilave ettim.
 
 Evde ceviz yoktu, az miktarda bulduğum fındığı havanda iri taneli olacak şekilde dövdüm.
 Elma, şeker ve tarçın karışımını soteledikten sonra fındık kırıklarını üzerine ilave ettim.
 Ayva tatlısını ben genelde kaymaklı olarak severim ama kaymak çok kalorili ağır bir yiyecek. Bunun yerine Oetker'in "Kaymak Tadında Şanti" sini denemeye karar verdim. Bir kutunun içinde iki paket var. Ben bir paketi üzerinde yazdığı gibi 1 bardak süt ile hazırladım.
 Elma sotesini her bir ayvanın orta kısmındaki çukurlara paylaştırdım. Nedense ayva çekirdekleri kendilerinden beklenen işlevi yerine getirmedi. Ayvaların rengi aşağıda görüldüğü gibi değişmedi. Servis ederken üzerine hazırladığım şantiden de ilave ettim. Görüntüsü kırmızı olmasa da tadı oldukça lezzetli oldu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder