3 Aralık 2010 Cuma

BEZDEN UĞUR BALIKLARI (EL YAPIMI SÜS BALIKLARI)

 Daha önce yaptığım kuşları sağa sola dağıtınca elime bir şey kalmadı. Ama o kadar çok kuş yaptım ki, bu sefer de kuş değil balık yapmak istedim. Malzemelerimi hazırladım. Farklı renklerde kumaş ve keçe kullandım.

Kağıt üzerine su damlası şekli çizip yukarıda görüldüğü gibi kestim. Seçtiğim kumaş üzerine iki tane çizdim. Balığın kuyruk ve yüzgeç kısımları için keçe kullandım. Keseceğim şekli önce kağıda çizip kestim.
 Gözleri için keçeden iki tane küçük yuvarlak kestim. Sırt yüzgeçleri için iki tane dikdörtgen keçe kestim.
 Gövde üzerinde gözleri ve yan yüzgeçleri diktim.
 Dikdörtgen parçaları gövde üzerine aşağıdaki gibi yerleştirdim.

 Yukarıdaki gibi yüzgeçleri yerleştirip, diğer gövde parçasını da tersten üzerine kapattım.
 İki parçayı arada dikdörtgen keçeler olduğu halde dikerek birleştirdim. Kuyruk kısmından boncuk elyafla doldurmak ve kuyruğu monte etmek için yer bıraktım.
 Diktiğim parçaları yüze çevirdim ve resimdeki gibi boncuk elyafla doldurdum.
 Elyafla doldurduktan sonra kuyruğu da monte ettim.
 Sıra sırt yüzgeçlerini düzeltmeye geldi. Makasla keserek keçeye şekil verdim yüzgeçleri oluşturdum.
 İşte balığım hazır. Ben bunun gibi 4 tane daha hazırladım. Renkleri de canlı tercih ettim.
 İşte 5 tane balığım hazır.
 Tema deniz olduğuna göre, bir de deniz kabuğu lazım diye düşündüm. Deniz kabuklarını EuroModa isimli (eğer yanılmıyorsam) bir bijuteri var oradan aldım. Yanlış anlaşılmasın, aslında yukarıda görülen kabuklar bir kolyeydi ve indirimde 1,5 TL'ye satılıyordu. Ben genelde bu mağazayı kontrol eder, işime yarayacağını düşündüğüm kolyeleri vb. alırım. Bir de aralar için farklı renklerde keçe şeritler kestim. Bunların hepsini balıklar dahil kafama göre bir ipe dizdim.
 Asmak için en üst kısma biraz uzun bir şerit keserek iki ucunu birleştirdim.
 Uğur balıklarım hazır oldu.
 İşte sonuç....

Ben çok sevdim....

1 yorum: