14 Şubat 2011 Pazartesi

BÖĞÜRTLENLİ CHEESECAKE KUP'TA

Şu aralar hazır evdeyken, daha önce yapmadığım yeni tarifleri deniyorum. Bunlardan biri de bu cheesecake. İçinde peynir olan bütün tatlıları seviyorum.Ama cheesecake'in yeri başka. Fazla şekerli yapılmadıysa çok severim.

Bu tarif Lezzet dergisinin Ocak 2011 sayısında verilmiş. "Tarifname" isimli bir blogdan alınmış bir tarif. Oldukça pratik, fazla zaman harcamadan yapılacak bir tatlı. Ben tarifte bazı değişiklikler yaptım. Bu haliyle yazıyorum:

Malzemeler:
1 paket yulaflı bisküvi
1 yemek kaşığı tereyağı
200 g labne peyniri
2 paket orman meyveli krem şanti
1,5 su bardağı soğuk süt
1 su bardağı böğürtlen
hazırlama sırasında kullanmak üzere çok az süt

Hazırlanışı
Bisküviler mutfak robotunda çekilir. Terayağ teflon bir tavada eritilir, üzerine toz haline getirilmiş bisküviler ilave edilerek orta ateşte rengi dönene kadar karıştırılarak kavrulur. Soğumaya bırakılır. İki paket orman meyveli krem şanti 1,5 su bardağı soğuk süt ile çırpılır. Böğürtlenlerin çok az bir kısmı tatlının üzerini süslemek için ayrılır, kalanlar rondodan geçirilir, üzerine lable ilave edilerek karıştırılır. Karışım krem şantiye ilave edilir ve çırpılır. Kupların içine hazırlanılan bisküviden bir miktar konulur, üzerine bir kaç çay kaşığı süt dökülür (bu isteğe bağlı, toz bisküviler yerken dağılmasın diye ben böyle yapıyorum). Bisküvilerin üzerine hazırlanılan şantili karışım dökülür. Bu şekilde bisküvi ve şanti kuplara paylaştırılır. En üste bisküvi tozu ve bir kaç böğürtlen konulur. Buzdolabında en az 3 saat bekletilir ve servis yapılır.


Ben martini ve şarap bardaklarını kup olarak kullandım. Görüntü açısından cam ve renksiz kuplar daha güzel oluyor.

Afiyet olsun :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder