11 Şubat 2011 Cuma

YE....DUA ET....SEV

Geçtiğimiz gün Julia Roberts'in başrol oynadığı "Ye Dua Et Sev" isimli filmi izledim. Bütün küçük çocuk sahibi ebeveynler gibi, kızımızı bırakacak bir yer olmadığı için uzun zamandır sinemaya gidemiyoruz.Ama sinemayı çok sevdiğimiz için, bu keyfi mümkün olduğunca evde yaşamaya çalışıyoruz.

"Ye Dua Et Sev" isimli film aslında aynı isimli kitabından uyarlama. Ben bu tip durumlarda, mümkün olursa önce kitabını okumayı tercih ediyorum. Ama kitabı okumak genellikle filmini izlerken, beğenmemenize veya beklentilerinizin karşılanmamasına da neden olabiliyor.
Kitabı okurken, sanırım çeviriden kaynaklanan bazı problemler vardı. Ama genel olarak güzeldi. Günümüzün okumuş, çalışan ve kültürlü kadınının başına gelebilecek türden şeyler yazarın yaşadıkları...Hepimizin kendinden bir şeyler bulabileceği tarzdan...
Film elbette kitabın havasını tam olarak yansıtamıyor. Belli bir zaman dilimine bir kitabı sığdırmak hiç de kolay değil. Ama özetlemenin iyi olduğunu düşünüyorum.

Filmde Elizabeth'in yaşadığı bunalım olduğundan daha hafifmiş gibi algılanıyor.
İtalya'ya seyehatimde iki şehre gitmiştim: Roma ve Floransa...ve Roma'ya aşık olmuştum...Roma'ya, yemeklerine, dondurmalarına ve insanlarına....Elizabeth de Roma'nın keyfini bol bol çıkarıyor. Kitap çok daha detaylı olsa da yaşanılan keyif anlarını filmde görebiliyoruz.

Genel olarak ben filmi sevdim.....Bir kase mısır eşliğinde izlenerek, keyifli anlar geçirilebilir :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder