21 Nisan 2011 Perşembe

DENİZCİ BEBEK ODASI SÜSÜ

Deniz teması bebek odaları ve çocuk odalarında oldukça popüler. Ama nedense deniz teması denince akla hep erkek çocuklar geliyor. Deniz temalı oda takımları, dekorasyon malzemeleri ise çoğunlukla erkek çocuk anneleri tarafından tercih ediliyor.
Sanırım bunda mavi rengin erkeğe, kız rengin ise kıza bir simge halinde düşünülmesinde yatıyor. İnsanlar neden böyle derin sınırlar koymaktan, sınıflamalar yapmaktan hoşlanıyorlar anlayamıyorum. Gerçi öyle bir toplumuz ki, Elif Şafak'ın Aşk isimli kitabı ilk baskısında pembe kapaklıydı...Erkek okuyucular dışarıda (otobüste, trende, vapurda vb.) rahat okuyamıyoruz demişler...Yazar bile bu duruma şaşırmış. Daha sonraki baskıda ise kitap kapağı gri ve pembe olarak iki tür basıldı. İşte böyle bir toplumda, kıza pembeden erkeğe ise maviden başka bir renk düşünememek çok da şaşırtıcı olmasa gerek.
Ben özellikle deniz temasını çok seviyorum. Kızımın odasında dolabı mavi beyaz örneğin. Duvarında ise mavi çerçeveli gerçek bir deniz atı var...
Dikiş makinesi ile bir bebek odası süsü diktim. daha önce hazırlamış olduğum balıkları kumaştan hazırladığım teknenin altından misina ile sallandırdım...İşte sonuç:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder