22 Nisan 2011 Cuma

Kumaştan civciv dikimi

Oyuncak yapmayı seviyorum. Amigurumi yanında, şimdi de dikiş makinesi ile dikmeye çalışıyorum. Henüz kendim istediğim bir hayvanın patronunu çıkartacak beceriye sahip değilim. Bu nedenle patronlar bulup inceliyorum. Bir süre sonra kendim de patronları hazırlayabileceğimi düşünüyorum.
Ankara'da eski kitapçıları geziyorum. Buralarda eski dergiler de satılıyor. Ben de toz için aksıra tıksıra eski Burda dergilerini karıştırıyorum. Gerçi oyuncak patronları genellikle hobi sayfalarında yer alıyor. Bu sayfalar da derginin arkasında, Zaman değiştikçe Burda dergileri de değişim göstermiş. Konfeksiyon arttıkça oyuncaklar da seri üretime geçti tabii. Durum böyle olunca artık anneler çocuklarına oyuncak hazırlamak için uğraşmıyorlar. 
Bu nedenle son yılların Burda dergilerinde oyuncak patronlarına rastlanmıyor. Ama eskileri incelerseniz tek tük bulabilirsiniz. Ben de 90'lı yılların sayılarından birinde bir civciv patronu buldum. Polar kumaştan bu civcivi diktim. Oyuncak dikmek çok kolay bir iş değil. Ama başlangıç olarak yapılacak en önemli şey, kalıplarda olan her şeyi kağıda aktarmak, verilen numara veya sayıların birbirleri ile eşleşmesini sağlamak. Bir de bu tip şeylerin dikiminde en büyük sıkıntı, küçük ve kıvrımlı olmaları. Muhtemelen profesyonel terziler çok daha kolay diker. Ama ben oldukça yavaş dikiyorum. İşte civciv:



Bu civcivi satın almak için: www.kayranindukkani.blogspot.com
dogavecocuk@gmail.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder