10 Aralık 2011 Cumartesi

BASİT BİR ÇANTA NASIL DİKİLİR?

Uzun zamandır hiç bir şey dikemedim...Dikiş bir yana hobilerimin hiç biriyle ilgilenemedim...İş güç ve bu aralar fazlasıyla yoğun olan yaşam temposu yüzünden...Herşeyin yavaş yavaş yerine oturmasıyla hayat da yeniden eski akışına kavuştu...
Yaz döneminde almış olduğum kumaşlar üst üste istiflenmiş bir şekilde öylece duruyordu. İkea'dan turuncu renkli kuş desenli bir kumaş almıştım. Nedense önce o kumaşa el attım. Kumaşı öylesine beğendiğim için almıştım. Çanta dikmeye karar verdim....
Basit bir şey dikmek için, üstte görüldüğü gibi basit bir plan yaptım. Ön ve arka parça için istediğim ölçüde iki adet dikdörtgen parça, taban için çok daha küçük istediğim ende bir parça ve askılar için de istediğim uzunlukta 2 adet parça, bir de içinde küçük bir cep oluşturmak için bir küçük parça kestim. Çantanın iç yüzünü oluşturmak için, elimde var olan kumaşlardan tıpkı dışı gibi bir astar hazırladım. Cebi astarın üzerine diktim. Astarı çanta içine yerleştirerek ikisini birleştirdim. Daha sonra askılarını hazırladım ve monte ettim. Çantanın kaparnması için bir düğme ve kumaş bir şeritle bir ilik hazırlayıp, iki askının arasına diktim. Çantanın bitmiş hali :

 Kış gününde kullanır mıyım bilinmez ama yaz günleri için çok ideal bir çanta oldu...Kitaplarımı koyabilirim....Kızımın ıvır zıvırlarını koyup gezmeye gidebilirim... Kısacası ben çok sevdim. Elbette biraz acemi işi ama daha iyileri de olacak....
 Aşağıdaki resimde çantanın içi görülüyor. Çantanın içindeki kumaş da pamuklu. Çok az aldığım ve tek en olduğu için hiç bir yerde kullanamadığım bu puantiyeli kumaşlar da değerlenmiş oldu...
 Çantayı yaparken, hatta bittikten sonra bile fark etmediğim, ancak fotograf çekmek için ters çevirdiğimde farkına vardığım bir de sürpriz oldu: çantayı tersinden de kullanabilecektim....

Büyük bir düğme ile de çantanın ağzını kapattım....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder