25 Aralık 2011 Pazar

KIŞ GÜNLERİNDE SICAK ETEKLER-PRATİK DİKİŞ (PRACTICAL SEWING)

 Artık kadınlar etek giymeyi fazla tercih etmiyor. Ben sevenlerdenim: etek ve elbise. Kış günleri için elimdeki kalın bir kumaşla (kanvas) tarzı bir etek dikmeye karar verdim. Burda dergisini takip ediyorum. Geçmiş sayılara göz atarken Ekim 2011 sayısına da baktım.

 
Aşağıda görülen etek modeli elimdeki kumaş tarzına uygundu ve en önemlisi de basitti. Gerçi ben hala Burda dergilerinin dilini anlamkata büyük sorunlar yaşıyorum ama artık bir şeyler yapacağız deyip başladım.
Etek modelin üstünde de güzel durmuş Eteği diktikten sonra bir de bu model bir bluz dikmeliyim...
Etek kalıbını çıkardıktan sonra rahatlıkla dikiliyor. Ben 36-38 arasında bir bedeni ama Burda dergisinin 38 bedeni genelde büyük geliyor. Bu nedenle 36 beden kalıbını çıkardım.

 Etek hafif çan. Fermuarı yanda. Kumaş sert olduğundan astara da gerek yok. Cepleri de üstten dikildiği için çok basit. Kalıptan çıkarıp diktim, üzerimde herhangi bir düzeltme yapmam gerekmedi.
 Önü ve arkası resimlerde görülüyor.
Özetle acemi terzilerin moral bulması için ideal bir model.

2 yorum:

  1. Merhaba,
    Hiç dikiş bilmeyen biri olarak dikiş makineis ararken blogunuza geldim. Çok güzel şeyler dikmişsiniz, tebrikler.
    Acaba makineniz overlok yapıyor mu, yapmıyorsa hiç ihtiyaç duydunuz mu?
    Makinenizden hala memnun musunuz?
    Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. selamlar, makineden çok memnunum ama overlok yapmıyor maalesef. overlok çekmeye ise dikişte biraz ilerledikten sonra ihtiyaç duyuyorsunuz. eğer bir makine alacaksanız ve overlok yapan bir seçenek tercih ederseniz mutlaka memnun kalırsınız.ama o makineler biraz daha pahalı. ekonomik olarak gücünüz yetmezse, benim janome çok kullanışlı ve çok iyi....

    YanıtlaSil