8 Şubat 2012 Çarşamba

KEDİLİ KİTAP ÇANTASI DİKİMİ....

Eski bir çantam vardı, bir kongre çantası. Aşağıda resmi görülüyor. Tarihten de anlaşılacağı gibi 4 yıldır kullanılıyor. İçinde sürekli kitap taşıyorum. Doğal olarak kenar köşeler çok yıprandı.

 Boyut olarak da çok ideal bir çanta. Ön kısmında fermuarlı bir de gözü var.
 Çantanın aynısını dikmeye karar verdim. Mor renk kanvas tarzı bir kumaşım vardı. daha önce bir etek dikmiştim. blogumda var...O kumaştan kalanları kullandım. Öncelikle çantanın ön yüzünün bir kağıda kalıbını çıkardım. Bu kalıbı kullanarak 3 adet parça kestim. İilk ikisini üst üste koydum. En üstte uç kısımdan belirli bir ölçüye göre parça kesip, fermuarı diktim. Çantanın yanı için ise çantanın ölçüsüne göre bir şerit kestim.
 Resimde de görüldüğü gibi, dikişlerini dışa doğru diktim. Ama dikiş işine başlamadan önce çantanın ön kısmına bir resim yapmak istedim. Resmi kafamda tasarladıktan sonra kumaş ve keçe parçalarını kullanarak uygun şekillerde kestim. Kumaşların altına tela yapıştırdım. Tasarladığım şekilde çantanın ön yüzüne yerleştirerek aplike yaptım.
 Evlerinin önünde iki tane simsiyah kedicik...Annesi ve yavrusu....Bu soğuk havaların bir an önce geçmesini ve hayvancıkların artık evlerin önlerinden kovalanmadığı bir yaşama kavuşmalarını diliyorum....
 Resimde yer alan ağacın yaprakları için desenle bir kumaştan parçalar kestim...
 Çantanın dikiş yerlerini dışa doğru bırakmıştım. Bu nedenle hem bu dikişleri kapatmak hem de mor renk ile uyumlu daha estetik bir görüntü elde etmek için pamuklu kumaştan yapılmış kırmızı renkli hazır biye kullandım...
 Çantanın ağzını kapatmak için 6-7 cm uzunluğunda amerikan fermuarı kullandım....
Yukarıdaki resimde ise ön taraftaki fermuarlı göz görünüyor...
Evde çok kullanıp eskittiğiniz, vazgeçmek istemediğiniz bir çantanız varsa, aynı modeli farklı şekillerde dikebilirsiniz...

1 yorum:

  1. çok güzel olmuş, aplikeyle süslenen şeyler hep ilgimi çekmiştir. çok beğendim ellerinize sağlık

    YanıtlaSil