21 Kasım 2010 Pazar

ÇOK KOLAY TİRAMİSU

Tiramisu en sevdiğim tatlılardan bir tanesi...Evde yapmayı bir kaç kez denemiştim. Ama gerçekten tiramisu lezzeti veren bir tarif de bulamadım. Bir kaç başarısız denemeden sonra, evde tiramisu yapmayı bıraktım. Dışarı çıktığımızda bile ancak lezzetine çok güvendiğim pastanelerde bu tatlıyı tercih ediyorum. Aşağıdaki bisküviyi aldım geçen gün marketten. Markette yaptığım gözlemler, kadınların bu bisküviyi sık aldıklarını göstermişti. Paketin arkasında tarifi de var. Güzel olabilir düşüncesiyle denemeye karar verdim. Paketin arkasındaki tarife göre ihtiyaç listesi:
2 yumurtanın sarısı
500 ml süt
1,5 çay bardağı toz şeker
1 paket labne peynir
1 paket vanilya
kakao

Bisküvileri ıslatmak için:
1/2 su bardağı sıcak su
1 çorba kaşığı süt (ben 2 çorba kaşığı ilave ettim)
1 çorba kaşığı granül kahve
1 çorba kaşığı şeker


 Çalışan kadının kurtarıcısı olabilir. Kısa sürede hazırlanan bir tatlı.
Önce  süt, yumurta sarıları, şekeri tencereye alıp muhallebi kıvamına gelinceye kadar (orta dereceli ateşte) çırpma teli ile karıştırarak pişirdim. Kıvamı kaynamaya başladıktan sonra kısık ateşte 10 dakika daha pişirdim.

 Muhallebiyi ocaktan alıp içine 1 paket labne peyniri ve 1 paket vanilyayı ilave ederek mikserle bir kaç dakika çırptım.
 Krema hazır olunca, bisküvileri ıslatmak için gereken malzemeleri karıştırdım.

 Hazırladığım şerbetle , tepsiye dizdiğim bisküvileri (paketin yarısı) ıslattım.

 Kremanın yarısını bisküvilerin üzerine döktükten sonra, paketin diğer yarosondaki bisküvileri üzerine dizdim. Şerbetin kalanı ile ikinci kat bisküvileri ıslattım.

 Kremanın kalan yarısını ikinci kat bisküvilerin üzerine ilave ettim. Daha sonra çay süzgeci içine koyduğum
  bir miktar kakao ile tüm yüzeyi kapladım. 


 Paktetin üzerindeki tarifte hazırlandıktan sonra buzdolabında 45 dakika bekletilip servis edilebileceği yazıyor. Ben ise tecrübelerime dayanarak, bu tip tatlıların 2 saatten az bekletilmemesi gerektiğini düşünüyorum.

 İşte servis zamanı....Tadı mükemmel...Çok güzel...Herkese öneririm.

 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder